Що повинен знати
![]() |
- уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
- уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
- уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
- уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
- уміти вимовляти слова складами;
- уміти складати речення із 3 - 5 слів;
- уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово ...;
- уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь - звірі);
- уміти складати оповідання за картиною ( наприклад " У парку"; "На дитячому майданчику"; "За грибами", "Відпочинок на морі"...);
- уміти складати декілька речень про предмет;
- розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
- уміти напам'ять читати улюблені вірші;
- уміти послідовно переказувати зміст казки.
До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинуті елементи математичного уявлення:
- знати цифри від 0 до 9;
- уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 ...;
- уміти називати попередні і наступні числа відносно будь - якого числа в межах першого десятка;
- знати знаки +, -,=, >, <;
- уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
- уміти співвідносити цифру і число предметів;
- уміти порівнювати дві групи предметів;
- уміти складати і розв'язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
- уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
- знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
- уміти оперувати поняттями : " зліва", " справа", "внизу". "зверху", "пізніше", "вперед", "за", "між"...;
- - порівнювати по довжині, висоті, ширині;
- орієнтуватися на листі паперу;
- розрізняти форму предметів;
- складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
- вимірювати довжину предметів з допомогою умовної міри;
- порівнювати до 10 предметів, різних за величиною;
- ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини; - уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.
В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
- уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, ромашка...) і називати їх ознаки;
- уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза...);
- уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел...);
- мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь - жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
- знати назву 1 - 3 кімнатних рослин;
- знати назви 12 місяців року, пір року;
- знати назви всіх днів тижня.
Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
- в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
- повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
- знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.
Мислення :
- - Визначення четвертого зайвого.
- - Класифікація, узагальнення.
- - Схожість - відмінність.
- - Уміння розв'язувати логічні завдання.
- - Складання із паличок для рахунку.
- - Складання фігур із частин.
- - будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.
Моторика:
- - Правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
- - Уміти креслити пряму лінію.
- - Писати друковану літеру за зразком.
- - Вирізати з паперу.
- - Охайно клеїти.
- - Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
- - Виготовляти аплікаціїї.
Предметный світ
Діти повинні уміти :
- - порівнювати, групувати, класифікувати предмети;
- - називати матеріали, з яких вони виготовлені;
- - розуміти значення узагальнюючих слів.
Час
Діти повинні уміти:
- - розрізняти і називати частини доби і їх послідовність;
- - розуміти значення понять "вчора", "сьогодні", "завтра"
- - знати дні тижня, їх послідовність;
- - уміти називати місяці року.
Нежива природа
Діти повинні:
- - мати уявлення про сезонні зміни в природі;
- - визначати стан природи: сонячно, пасмурно, вітряно, дощить, випав сніг.
Тваринний світ
Діти повинні мати уявлення :
- - про свійських і диких тварин;
- - про перелітних і зимуючих птахів;
- - про залежність змін в живій природі від змін в неживій природі.
Рослинний світ
Діти повинні мати уявлення :
- - про умови що необхідні для росту рослин;
- - про лісові ягоди, гриби;
- - про овочі і фрукти;
- - про дерева, кущі, квіти.
Велика моторика
Діти повинні уміти :
- - прямо и твердо ходити, бігати, стрибати;
- - точно ловити и кидати м'яч;
- - впродовж деякого часу носити легкі речі, великі предмети;
- - застібати гудзики , зав'язувати шнурки.
Дрібна моторика
Діти повинні уміти :
- - проводити прямі лінії;
- - «бачити» рядок и писати в ньому;
- - бачити клітинки і точно вести за ними малюнок.

Немає коментарів:
Дописати коментар