вівторок, 15 листопада 2016 р.

Що повинен знати


  В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
  • уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
  • уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
  • уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
  • уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
  • уміти вимовляти слова складами;
  • уміти складати речення із 3 - 5 слів;
  • уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово ...;
  • уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь - звірі);
  • уміти складати оповідання за картиною ( наприклад " У парку"; "На дитячому майданчику"; "За грибами", "Відпочинок на морі"...);
  • уміти складати декілька речень про предмет;
  • розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
  • уміти напам'ять читати улюблені вірші;
  • уміти послідовно переказувати зміст казки.

До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинуті елементи математичного уявлення:

  • знати цифри від 0 до 9;
  • уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 ...;
  • уміти називати попередні і наступні числа відносно будь - якого числа в межах першого десятка;
  • знати знаки +, -,=, >, <;
  • уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
  • уміти співвідносити цифру і число предметів;
  • уміти порівнювати дві групи предметів;
  • уміти складати і розв'язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
  • уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
  • знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
  • уміти оперувати поняттями : " зліва", " справа", "внизу". "зверху", "пізніше", "вперед", "за", "між"...;
  • - порівнювати по довжині, висоті, ширині;
    - орієнтуватися на листі паперу;
    - розрізняти форму предметів;
    - складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
    - вимірювати довжину предметів з допомогою умовної міри;
    - порівнювати до 10 предметів, різних за величиною;
    - ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини;
  • уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.

В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
  • уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, ромашка...) і називати їх ознаки;
  • уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза...);
  • уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел...);
  • мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь - жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
  • знати назву 1 - 3 кімнатних рослин;
  • знати назви 12 місяців року, пір року;
  • знати назви всіх днів тижня.

Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :

  • в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
  • повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
  • знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

Мислення :

  • - Визначення четвертого зайвого.
  • - Класифікація, узагальнення.
  • - Схожість - відмінність.
  • - Уміння розв'язувати логічні завдання.
  • - Складання із паличок для рахунку.
  • - Складання фігур із частин.
  • - будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.

 Моторика: 

  • - Правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
  • - Уміти креслити пряму лінію.
  • - Писати друковану літеру за зразком.
  • - Вирізати з паперу.
  • - Охайно клеїти.
  • - Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
  • - Виготовляти аплікаціїї.
 
Предметный світ
Діти повинні уміти :

  • - порівнювати, групувати, класифікувати предмети;
  • - називати матеріали, з яких вони виготовлені;
  • - розуміти значення узагальнюючих слів.

Час
Діти повинні уміти:

  • - розрізняти і називати частини доби і їх послідовність;
  • - розуміти значення понять "вчора", "сьогодні", "завтра"
  • - знати дні тижня, їх послідовність;
  • - уміти називати місяці року.

Нежива природа 
Діти повинні:

  • - мати уявлення про сезонні зміни в природі;
  • - визначати стан природи: сонячно, пасмурно, вітряно, дощить, випав сніг.

Тваринний світ
Діти повинні мати уявлення :

  • - про свійських і диких тварин;
  • - про перелітних і зимуючих птахів;
  • - про залежність змін в живій природі від змін в неживій природі.

Рослинний світ
Діти повинні мати уявлення :

  • - про умови що необхідні для росту рослин;
  • - про лісові ягоди, гриби;
  • - про овочі і фрукти;
  • - про дерева, кущі, квіти.
Діти повинні уміти розрізняти і називати дерева за корою, листям, плодами.

Велика моторика
Діти повинні уміти :

  • - прямо и твердо ходити, бігати, стрибати;
  • - точно ловити и кидати м'яч;
  • - впродовж деякого часу носити легкі речі, великі предмети;
  • - застібати гудзики , зав'язувати шнурки.

Дрібна моторика
Діти повинні уміти :

  • - проводити прямі лінії;
  • - «бачити» рядок и писати в ньому;
  • - бачити клітинки і точно вести за ними малюнок.

Немає коментарів:

Дописати коментар