Читання. 2 клас
Вчитель: Яковенко О.В.
Тема. Підсумковий урок за темою
«Казки українських письменників»
Мета. Систематизувати знання дітей з розділу «Казки українських
письменників». Розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення.
Виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість українських письменників. Прищеплювати любов до
художньої літератури.
І. Організація класу
-Встаньте, діти, ви рівненько,
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Оголошення мети уроку та
плану дій
-
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітає у клас.
В казках є завжди перешкоди, та знаю:
Для творчих дітей їх ніколи немає.
- Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож до країни
Казок українських письменників (таблиця
на дошці).
Казка – це чарівна країна, де
добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна, -
у гості на вас чекає вона,
Отож часу на гайте,
У подорож рушайте!
ІІІ. Мотивація навчальної
діяльності
- Шлях до чарівної країни довгий. Аби не
заблукати і не збитися з дороги, треба триматися за провідну ниточку.
- Щоб вона не обірвалася, відповідайте лише правильно.
ІУ. «Мозковий штурм» (гра «Хто? Хто»)
- У нас 1 хвилина і вона починається просто зараз.
1) Хто спіймав облизня? (Лисичка)
2) Хто стояв за парканом з гострим ножем? (Вовк)
3) Хто влетів у сметану? (Мушка)
4) Хто віддав Лебедеві свої черевички? (дівчинка Наталочка)
5) Хто скував для Лиски новий голосок? (Коваль)
6) Хто грає в дудку-джоломію? (Бузиновий цар)
7) Хто неодмінно вступить до лісової школи? (Зайчатко)
-
Молодці! Ви міцно тримаєте ниточку в руках…
А тепер завдання для кмітливих.
У. Гра «Мімікрічі»
-Якому з персонажів прочитаних
нами казок можна подарувати ось такий смайлик?




Чому?
(діти
коротко характеризують героїв)
УІ. Робота в парах
- Що ж, ви добре пам`ятаєте вчинки казкових героїв,
успішно подолали перешкоди, що виникли на шляху.
- Отож, розпочнемо новий вид роботи. Пропоную
попрацювати в парах.
(Завдання на картках).
(Таблиця 1)
Пари працюють (сигнал про закінчення роботи; самоперевірка – дошка)
УІІ. Групова робота
-
Дітки, наша чарівна провідна ниточка натрапила на серйозну перешкоду, подолати
яку ми зможемо лише разом.
Попрацюємо в групах. (Таблиця
2)
(Діти впізнають героя за
висловлюваннями).
Перевірка: представники груп біля дошки з робочими аркушами, до яких
приклеєно кольорові смужки з іменами героїв.
Дошка –
ілюстрації (для одночасної швидкої перевірки)
ІХ. Самостійна робота
-
Молодці! Ви чудово долаєте перешкоди. Ось уже й Країну
казок видно.
Залишилося останнє завдання. Давайте згадаємо
імена письменників, казки яких ми прочитали.
- Візьміть
до рук картку (читаємо імена та прізвища
письменників. Таблиця 3).
-
Відшукайте назву казки, автором якої є той чи інший письменник,
з`єднайте ці слова лінією.
-А тепер перевірте ваші роботи , користуючись таблицею на
дошці.
Х. Саморефлексія
- Ось і ниточка закінчилася… Наша
подорож добігає кінця. Зараз кожен з вас подумає над такими питаннями:
«Що після роботи з казками українських письменників я знаю, умію, ціную?»
(картки на дошці: Я знаю…
Я
вмію…
Я
ціную…)
- Я знаю, чим літературні казки відрізняються від народних.
- Я знаю героїв казок, прочитаних на уроках.
- Я вмію виразно і правильно читати.
- Я вмію відповідати на запитання до прочитаних текстів.
- Я вмію визначати головну думку твору.
- Я вмію давати характеристики персонажам.
- Я ціную нові знання.
- Я ціную власну думку та думку товаришів.
-
Чи може кожен з вас сказати: «Казки принесли мені
користь?
(Діти сигналізують +, - )
-
Як же насправді потрапити до Країни казок?
-
Читати!
Під шелест сторінок ви перенесетесь у казковий
світ. Вивчайте казки! Нехай вони йдуть по світу і завжди живуть серед нас.
(кожен учень отримує подарунок на згадку про цей урок –
листівочку із зображенням Оле Лукойє,гості знайомляться з виставкою учнівських робіт«Моя казочка»)
Немає коментарів:
Дописати коментар