середа, 16 листопада 2016 р.

Навколишній світ. 1 клас



Навколишній світ
1 клас
ТЕМА. Сніжинки. Практична робота. Вирізання сніжинок.
МЕТА. Формувати в учнів елементарні уявлення про сніг, здатність спостерігати за об’єктами та явищами природи. Сприяти розвитку мовлення учнів. Розвивати позитивне емоційне ставлення до пізнання навколишнього світу. Вчити учнів бачити і відчувати красу природи, заохочувати до творчості.
І. Організаційна частина.
Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
-         А допоможе нам сьогодні ось цей симпатичний малюк – Сніговичок.
Отож, вирушаємо!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів . Мотивація навчальної діяльності.
Білі сани налетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця
Білошкіра, білолиця.
Білим рукавом махає,
Сріблом все навкруг вкриває.
-Хто це?
-Це зима.
-Вам подобається ця пора року? Чим?
-Дійсно, скільки гарного навкруги – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури…  Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву.
Зараз ми подивимося відеоролик , і наш настрій справді стане зимовим.
Відеоролик « Зимова казка». 
-Кожен кадр  фільму демонстрував нам справді зимове явище – сніг.
- А що ми знаємо про сніг?
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-         Сьогодні на уроці дізнаємося про нові дивовижні факти існування цього природного явища.
-         А сніговичок приготував для вас перше «снігове » завдання!
    Виконаємо?
ІV. « Мозковий штурм».
-         Відповідайте хором! 
1   1)   Живе – лежить,
    Помре – побіжить ( сніг).
2)Ой, зима все посріблила,
Світ увесь ковдрою накрила.
З неба вже летять пушинки,
Всім відомо – це …( сніжинки).
3)Я падаю на ваші хати ,
   Я білий- білий, волохатий,
   Я прилипаю вам до ніг
   І називаюсь просто-…( сніг).
4) Білий,  а не борошно,
   Пухнастий , а не вата,
   Літає, а не птах ( сніг).
5) Хто на місці не сидить,
  А несеться і летить,
  Жваво у танку кружляє,
  Наших діток звеселяє?
  Звісно, це такі пушинки-
  Білі, зимові …( сніжинки).
-         Ось така маленька красуня сьогодні завітала й до нас. Буде подружкою Сніговичку. 
Демонструю ілюстрацію « живої » сніжинки.
V. Поетична сторінка.
Про сніг складено дуже багато віршів. Зараз один послухаємо.
Діти читають напам’ять вірш О. Олеся « Метелики».
-         То на що ж схожі сніжинки? ( На метеликів).
-         З чим ще можна порівняти сніг?
Допишемо в зошиті… ( с.12)
БІЛІ       метелики
БІЛА    ковдра
БІЛЕ   хутро
БІЛИЙ   килим
-         Усе біле!  А тепер розкажемо, яка ж наша Сніжинка- балеринка.
                   АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ
                      Сніжинка
холодна                                    крихка
 тендітна                         кришталева
  неповторна               різьблена
                       ніжна
-         Які ще   назви ознак можна дібрати?
-         А тепер УВАГА!
Наш друг Сніговичок приготував для Сніжинки незвичайний подарунок – СЕНКАН.
Це такий особливий наримований вірш.
Та сталася неприємність : Сніговик послизнувся – і вірш розсипався. Допоможіть його відновити.
СНІЖИНКА.
ЛЬОДЯНА, ХИМЕРНА.
ЛЕТИТЬ, ВКРИВАЄ, РОЗТАЄ.
ПЕРЕТВОРИЛАСЯ НА КРАПЛИНКУ ВОДИ.
ДИВО.
Фізпауза « ГРА У СНІЖКИ ».
VІ.Парна робота.
Діти, ви знаєте, що сніжинки по одній не літають. У ваших конвертах – сестрички нашої Балеринки. Слід зібрати частинки картки одне ціле , тоді ми побачимо сестричку Балеринки і зможемо прочитати  римований вірш.
                              СНІЖИНКИ
Сніжинки із хмари повилітали,
Сніжинки повільно у небі кружляли,
А потім тихенько упали до ніг,
І землю закутав  білесенький сніг…
-         Усі наші гості – сніжинки – однаковісінькі. А насправді у природі так не буває.
VІІ.Сторінка ерудита.
Послухаємо уважно цікаве повідомлення.
Сніжинки- це краплі води, які перетворилися на кристалики льоду. Немає двох абсолютно однакових сніжинок . Вони можуть мати різні візерунки,але кожна з них має тільки шестигранну будову.
Є в природі сніжинки- велетні, розміром з долоню, та є й крихітки, ледь помітні неозброєним оком.
Розміри сніжинок залежать від температури. Чим нижча температура, тим менші сніжинки.
-         А ось ще кілька цікавих фактів про сніг…
•Більше половини населення  земної кулі   ніколи не бачили снігу, хіба тільки на фотографіях.
•При падінні у воду сніжинка « співає», тобто створює дуже високий звук, невловимий людським вухом, але риби його дуже не люблять.
•Двох сніжинок з однаковою кристалічною будовою не буває.
•Найбільша сніжинка була засвідчена у січні 1887р.( 127 років тому)під час снігопаду  у ш. Монтана (США). Вона мала діаметр 38 см.
Зазвичай сніжинки мають діаметр близько 5 мм.
•Сніжинки складаються на 95% з повітря.
•У мові ескімосів для називання снігу існує більше 20 слів.
Ось такі сніжинки!
VІІІ. Психологічний тренінг.
-         Я запрошую вас пограти у гру і прошу Сніговичка перетворити вас на …   сніжинки .
Перегляд відеоролика « Сніжинки».
ІХ.Практична робота.
Це фантастична завірюха! А тепер давайте зробимо  сніжинки з паперу.
Вони дуже гарні, та ще й не тануть.
Інструктаж.
Виставка дитячих робіт.
Х. Підсумок уроку.
-Як ви гадаєте, яку користь приносить сніг?
Побудова учнями висловлювань .
Я знаю…
Я вмію…
Я ціную…




Немає коментарів:

Дописати коментар